A megalapozatlan politikai rendszer
A rendszerváltáskor a törvényhozás nem mondta ki, hogy a rendszerváltás előtt egy diktatúra állt fent. A diktatúrának egyetlen cselekményét se mondták ki bűncselekménynek és nem rendeltek el felelősségre vonást a rendszerváltás előtti bűncselekményekért. Nem lett jogilag kimondva, hogy:
- Diktatúrát kiépíteni bűncselekmény,
- Diktatúrát fenntartani bűncselekmény,
- A választási rendszert egyoldalúan átírni bűncselekmény,
- Diktatúrákkal katonai paktumot kötni bűncselekmény,
- Más országoktól függővé tenni az országot bűncselekmény,
- Felszámolni a sajtó pártsemlegességét bűncselekmény,
- Rendszer-szinten elvenni az emberek méltóságát pl.: lakhatáshoz való jog megszüntetése, szociális ellátáshoz való jog megszüntetése bűncselekmény.
Aki ez ellen vét, azzal szemben azonnali hatállyal, ügyészség hivatalból nyomozást kezdeményez és bíróság ítélkezik. A legfőbb ügyészt az ügyészek választják, a legfelsőbb bírót a bírák – ezzel garantált a szakmaiság és a poltikai beleszólástól mentesség.
A büntetőtörvénykönyvet ezzel kiegészíteni már három évtizede időszerű.
A múlt eseményei:
1990 után az Alkotmánybíróság bár próbálkozott egy-egy apróság kimondásával, de az Alkotmánybíróságnak nem volt erre sem joga, sem megfelelő társadalmi felhatalmazása.
Ez a szégyen hogyan történhetett meg, hogy senki nem vonta felelősségre a rendszerváltás előtti rendszer felsővezetését? Mert minden rendszerváltás utáni jelentős politikai szereplő a rendszerváltás előtt diktatúra kitartottja volt: Orbán Viktor, Gyurcsány Ferenc, Csuka István, Torgyán József, Bajnai Gordon, de még az olyan politikai senkik is, mint Matolcsy György is MSZMP tag volt, ma Orbán kitartottja.