KRESZ és közúti biztonság reformja_ jelzőtáblák - Szakmaiság és Demokrácia Pártja

Ötletek/terv a közúti közlekedés javítására

Cikkünk folyamatosan bővül

  • Mi lenne ha, lehetne egymást pozitívan értékelni, mondjuk egy telefonos applikáció segítségével. Aki egy év alatt 200 értékelést kap, ne kellejen gépjárműadót fizetnie. Akinek most sem kell (főleg 100%-ig elektromos autó esetén), az átlag gépjárműadó összegét az állam levonja közműtartozásból, vagy ha az nincs, kiutalja postán.

KRESZ és közúti biztonság refomrja_ pozitív visszajelzések- Szakmaiság és Demokrácia Pártja

  • A gépjárművek elejére, a lámpák fölé a motorháztetőre fényvisszaverő fóliát kelljen rakatni, hogy ha kiég a gépjármű egyik lámpája/vagy mindkettő, attól még a fényvisszaverő fólia mutassa a gépjárművet. (A fóliának szervizben eltávolíthatónak kell lenni a fényezés/festés miatt.) – Van átlátszó verzióban is ilyen.

KRESZ és közúti biztonság refomrja - fényvisszaverő- Szakmaiság és Demokrácia Pártja

  • Az útjelzőtáblák alá odaírni, hogy mit jelent (kivéve a 10 leggyakoribb táblát pl.: a stop tábla és amire máris rá van írva).

KRESZ és közúti biztonság reformja_ jelzőtáblák2 - Szakmaiság és Demokrácia Pártja

Már van olyan ország, ahol a feliratozott táblákat bevezették

  • A másik láthatósági probléma, hogy a sötétebb színű autók sötétben oldalról nem láthatóak rendesen (hiszen oldalra alig jut fényforrás a járművön). Ezért minden gépjármű oldalára is fényvisszaverő csíkot kelljen tenni.

KRESZ és közúti biztonság reformja - fényvisszaverő szalag- Szakmaiság és Demokrácia Pártja

Egy méter fényvisszaverő szalag kb. 2,000 Ft, a két oldalra 4,000 Ft. Ezzel megelőzhetőek az oldalról érkező esti ütközések. Ha valaki biztosra akar menni, akkor 8,000 Ft-ból már szinte körbe tudja venni az autót.

  • A rendőrök néha rosszul tartatják be a szabályokat, sokszor a szemétkedésen van a hangsúly, mint amikor beállnak a parkolóba és amelyik autós épp kikanyarodott, még nem kapcsolta be az övét, máris megbüntetik. Ez hibás hozzáállás. Aki ilyen ügyekkel foglalkozik rendőrként, kapjon teljesítményösztönző fizetést, ami alapuljon a lakosság elégedettségén. Ön elégedett a közlekedési rendőrökkel?

KRESZ és közúti biztonság reformja - rendőri túlkapások ellen -Szakmaiság és Demokrácia Pártja

  • Statisztikák alapján legveszélyesebb útszakaszokat biztonságosabbá kell tenni egy közlekedés-szakértői bizottság létrehozásával és az általuk kigondolt biztonsági ötletek megvalósításával.

KRESZ és közúti biztonság reformja - veszélyes közlekedési pontok felmérése és felszámolása - Szakmaiság és Demokrácia Pártja

  • Agyonbüntetik a kerékpárosokat, de ez a szegények kormányzati támadásáról szól.

A kerékpáros büntetési tételeit módosítani kell: ha nincs hátsó lámpa, akkor a hatóság beszerez 2 db hátsólámpát és hozzá négy elemet, de a kerékpárosnak négyszeres áron kell megfizetnie érte. Első lámpa, prizma, csengő; külterületre fényvisszaverő mellény, bukósisak: ugyanez.

KRESZ és közúti biztonság reformja - kerékpárosok bírságolása - Szakmaiság és Demokrácia Pártja

  • Büntetőfékezések/egymás szabálytalankodásaival szemben tehetetlen autósok – a megoldás: Szabálybetartatás: aki kéri, annak az autójába szereltessen a hatóság közúti kamerát, ami felveszi az út képét széles látószögben és lesz benne beépített traffipax is, de csak egyetlen percig tárolja a felvett anyagot. Ha az autós megnyom rajta egy gombot, akkor az utolsó egy perc anyagát elküldi a Rendőrségnek. Pl.: ha felveszi az autó kamerája, hogy egy másik nem indexelt, pedig kellett volna, vagy gyorsan hajtott, vagy gyalogos előtt zebrán ment át vagy zebrán előzött stb. – akkor az autós elküldi az utolsó felvett egy percet. Ha téved az autós, akkor fizet egy ezrest, ha igaza van, akkor a hatóság fizet neki 5,000 Ft-ot. Ha nem lehet eldönteni, akkor nem kap semmit. Értelemszerűen ezt a pénzt a másik autóson hajtja be a hatóság.KRESZ és közúti biztonság reformja_ egymás közúti ellenőrzése- Szakmaiság és Demokrácia PártjaSzigorú megoldás, de sokkal jobb, mint ha az autósok bosszúból büntetőfékezésekbe mennének bele.

 

 

 

 

Megosztom, mert...