Elektromos autók
Magyarországon széles körben elterjedtek a 100%-ig elektromos autókkal szembeni különböző negatív kritikák. Akinek nincs elektromos autója, sokan gondolkodás nélkül adják tovább a negatív információkat. Na de mi az igazság?
Két dologba elég kevesen gondolnak bele: rengeteg autóforgalmazó van, akik csak benzines / dízeles autókat adnak el. Így az autópiac telis tele van olyan emberekkel, akiknek konkrét pénzügyi érdekük szidni az elektromos autókat, olyan őrültségeket terjeszteni ezen járművekről, ami elképesztő. Nemsokára erre jönnek példák.
A második dolog, amibe rengetegen nem gondolnak bele, hogy az orosz diktatúra óriási befolyást gyakorol Magyarországon, az oroszoknak pedig rendkívül tiszta érdeke, hogy a magyarok minél inkább függjenek a fosszilis üzemanyagoktól, mert az oroszoktól jön az itthon megvett üzemanyag (majdnem teljes egészében). Így az orosz dezinformációk is ömlenek a magyar társadalomra. Nézzük a hazugságok / denzinformációk tömegét:
– Az elektromos autókban háromévente ki kell cserélni a motort,
– Az elektromos autók mindössze 60-100 km-t tudnak megtenni egy feltöltéssel,
– Sokba kerül a töltése,
– Nem is környezetkímélő,
– Sőt, jobban szennyezi a legyártása a környezetet, mint az benzinesek legyártása,
– Nagyon drága,
– Nincs elég töltő,
– A töltés rengeteg időbe telik,
– Hamar tönkremegy,
– És még ki tudja, mennyi butaság fut a társadalmon belül.
Ha a fentiek igazak lennének, Magyarországon nem robbanásszerűen bővülnek az ilyen autók száma, hanem nulla lenne és ha marad, azt is felgyújtanák a saját tulajdonosai.
Az elektromos autók valósága
– Az elektromos autókban pont olyan sűrűn kell motort cserélni, mint a benzinesekben: alapvetően soha,
– Az elektromos autók hatótávolsága 140 km alatt már gyengének számít, 200 km-t még az olcsóbbakkal is meg lehet tenni,
– A töltése hatod annyiba kerül, mint egy üzemanyagos tankolás (ha csak nincs otthon napelemed, mert akkor ingyen töltöd otthon),
– A legyártásának van környezeti hatása, de más oldalon viszont nincs érdemi környezeti lábnyom,
– A gyártás mennyire szennyező? A motorja különböző (változó) alapanyagokból készül, bányászni mindig kell hozzá, ahogy a benzineseknél is. De valamiből lennie kell, mert a levegőt nem vezetheted (nyilván),
– Nagyon olcsó az elektromos autó: ha egy nap kétszer kell tölteni, egyszer otthon ingyen és egyszer máshol, a benzineshez képest hatod áron, akkor évente csak a tankoláson 800 ezer – 1,2 milliót meg tud spórolni (napi 120 km-rel számolva, ennyit az elektromos is simán megtesz egy feltöltéssel). Ha éves átlag 1 milliós üzemanyagköltséggel számolunk, 4 év alatt 4 milliót spórol az elektromos autó a gazdájának, 8 év alatt 8 milliót. Mennyibe kerül egy új elektromos autó? Kb. 8 millió? 10 év alatt mennyit spórol? Az már tiszta nyereség. Plusz ingyenes a parkolás is. Az mennyibe is kerül?
– Rengeteg töltőhelyszín van országszerte és folyamatosan helyezik üzembe az újabb és újabb töltőket, mert például a nagyáruházak a töltőkkel egy fizetőképes réteget vonzanak be (plusz az állam is tesz ezt-azt),
– Vannak út közbeni gyorstöltők, ahol 20 perc alatt is akkora elektromos löketet kap az autó, amivel hazáig kibírja, ha már nagyon kell,
– Az elektromos autó nem megy tönkre hamar, csak annyira, mint bármely benzines (ha valaki rendeltetésének megfelelően használja). A rendeltetésszerű használat: nem akarja sportautónak használni, nem Tesla-t akar venni és azzal menősködni, egy kicsit szerényebb életvitelt próbál vele folytatni.
Ha eleged van a dezinformációkból, ha egy megbízható állami intézményrendszert szeretnél, lépj be hozzánk, kattints ide: https://szakmaisagpartja.hu/belepnek/
Töltőállomások:
https://villanyautosok.hu/elektromos-toltoallomasok-magyarorszagon/
Hatótávolság: