Vállalati coach-ok eltüntetése

Céges coach-ok hogyan segítik a vállalatok belső hazug világát?

Vállalati coach-ok létrejötte

A rendszerváltás előtt a vállalatok elsősorban az eredményeikről hazudtak (a politikai felső vezetés és a társadalom számára). 1990 óta más világ alakult ki, ami másképp hazudik. Egyfelől a cégek gyakran hazudnak a fogyasztóiknak a termékeikről / szolgáltatásaikról. Másrészt a cégeken belül is megy a hazudozás. Nézzük a cégeken belüli hazudozás leleplezését:

A coach szisztéma mitől népszerű? Miért hajlandóak erre milliókat, vagy tíz milliókat költeni a vállalatok?

Először is fontos tisztázni, hogy hány fajta vállalati coach van. Két fajta van: vannak a vállalaton belüli coach-ok és vannak a külsős coach-ok, akik a vállalattal maximum időszakos szerződésben állnak.

Mennyibe kerülnek? A külsős coach rendszerint rengetegbe kerül, mert ő az a személy, aki el tudta adni magát a cégvezetőnek úgy, mint valami mindent tudó messiást, akinek minden szava arany és bizony vele megtalálták a világ géniuszát. Ezek az emberek, ha tényleg jó üzleti érzékkel és dumával rendelkeznek, 1-5 millió Ft-ot minimum elkérnek „tréningekért”. Ezzel szemben állnak a belsős vállalati coach-ok, akik rendszerint a magasabb rangú alkalmazottakból kerülnek ki, ők az alsóbb szintű alkalmazottaknak osztják az észt. A belső vállalati coach a legolcsóbb, van, hogy csak simán a szokásos havi bérét kapja meg, esetleg egy üveg céges pezsgőt. Az ügyesebb belső vállalati coach-ok se keresik meg a plusz egy milliót. A belsős coach-ok használata rendszerint a szegényesebb vállalatokat vagy a legsmucigabb vállalatvezetőkkel működő cégeket jellemzi.

De mit is csinálnak ezek a coach-ok? Jó esetben utána néznek a vállalatnak és előállnak egy apró jó ötlettel. De ez messze a legjobb lehetőség. Sok esetben ilyen nem történik meg. Ezen felül (a színvonalasabb coach-ok) társasjátékokat játszatnak az alkalmazottakkal „fejlesztő jelleggel”. Vagy pszichológusként működnek és a rájuk bízott csoport pszichológusává válnak. Értelemszerűen egy csoport pszichológusának lenni használhatatlan dolog. De a coach-ok legalja, amikor interneten talált ingyenes teszteket töltetnek ki az emberekkel, ahol kiderül, hogy ki piros személyiség, vagy ki milyen alkat. A másik legalja, amikor egyszerűen órákon át tartó előadást tartanak azoknak a szerencsétleneknek, akiket a vezetőség rákényszerített, hogy tátott szájjal hallgassák a „zsenit”, a „géniuszt”, a „mestert”, az üzleti élet messiását. A harmadik lehetőség, hogy konkrétan számítógépes játékokat játszatnak a coachok a céges vezetőkkel / alkalmazottakkal, hogy „fejlesszék” őket.

De ha ennyire fölöslegesek és még sokba is kerülnek, mitől lettek ilyen népszerűek?

  1. Vállalatvezető, a külsős coach-okkal egyenlőnek érzi magát ezért hallgat rájuk (aznap),
  2. A legtöbb vállalatban az emberek többsége nem dolgozik, vagy a munkaidejének csak jelentéktelen szeletét tölti munkával, általában az alkalmazottak nagyon pici százaléka végzi a teljes céges tevékenységek 90-100%-át. Minél nagyobb a cég, ez annál inkább jellemző, mert a sunnyogók tömege el tud bújni mások mögé (kétfős vállalatban a bujkálás nem működik),
  3. A vállalatvezetőkben nincs annyi alázat az alkalmazottak felé, hogy megkérdezzék az alkalmazottakat, hogy nekik milyen problémáik és ötleteik vannak.

Nekünk politikai oldalról erre az a megoldásunk, hogy demokratizáljuk a 30 fő fölötti vállalatokat. Ez azt jelenti, hogy a 30 fő fölötti vállalatokban a tulajdonosoknak 3 főt kell megnevezniük cégvezető-jelöltnek és ebből választhatnak az alkalmazottak. Továbbá, a céges alsó és középvezetőket az alattuk lévők eltávolíthatják másfél évente, ha legalább 60%-uk a leváltás mellett voksol.

Céges kócsok álszóvirágairól készítettünk egy videót (részben paródia videót, de sajnos nagyrészt nem paródia). A hantázós céges coach-kultúráról – minél több ideig tart az előadásod, annál többet kifizettethetsz a céggel:

https://www.youtube.com/watch?v=UL0oMJNQiZY&ab_channel=L%C3%A1szl%C3%B3Gombos

Plusz gondolat a végére – a párt ajándéka csak neked, de csak és kizárólag neked: akinek a szocializmussal kapcsolatban vannak vállalati emlékei tudhatja, hogy nem sokat változott a helyzet, hiába jött be a piacgazdaság: a hazudozás, a munka elsunnyogása, a munka kevesekre rátolása, az alacsony fizetések és a kiszolgáltatottság ugyanaz. Nem véletlen, hogy ma 2024-ben is, még mindig az 1980-as évek életszínvonalán él a magyar társadalom. – Ezen a hazug céges coach-ok és az ugyanannyira hazug és képmutató nagyvállalati vezetők nem tudnak változtatni. A milliókért fizetett céges coach-ok alkalmazása megalázza az alkalmazottakat, akik rendszerint semmit nem tanulnak, viszont a cég pénze erre megy el, nem azokra, akik ott dolgoznak. Egy zsarnokoskodó rendszer terméke a céges coach. Ezért demokratizálunk.

Még egy ajándék gondolat csak neked: a cikkünk lényege: valódi, mély emberséggel helyettesíteni a hatalmaskodást (a hatalmaskodást, amit a coach-kultúra is megtestesít).

Megosztom...